הכנס הבינלאומי להתעייפות ושלמות המבנה של כלי-טיס מתקיים בירושלים 

 

במלון ענבל בירושלים נפתח ב-3 ביוני הכנס הדו-שנתי של הוועדה הבינלאומית להתעייפות אווירונאוטית ושלמות המבנה (ICAF), בהשתתפות כ-100 אורחים מחו"ל וכ-50 אנשי מקצוע מישראל. זו הפעם השנייה שכנס בינלאומי חשוב זה נערך בישראל, 24 שנים לאחר קיומו של הכנס הקודם כאן. את הכנס מארחת האגודה למדעי התעופה והחלל בישראל, שנציגיה עמנואל בלאס ודב סער מכהנים בוועדה המארגנת, שבראשה עומד נציג ישראל ב-ICAF – המהנדס אברהם ברוט מהתעשייה האווירית. בוועדת המאמרים של הכנס חברים נציגים מהאוניברסיטאות בישראל (הטכניון, תל-אביב, בן-גוריון), מהתעשייה האווירית ומחיל האוויר.

ב-ICAF חברות 14 מדינות, הכוללות את אוסטרליה, איטליה, ארה"ב, בריטניה, גרמניה, הולנד, יפן, ישראל, פולין, פינלנד, צרפת, קנדה, שוודיה ושוויצריה. לאחרונה ביקשה גם סין להצטרף ל-ICAF. הכנס הנערך אחת לשנתיים עוסק במגוון נושאים, ביניהם: שלמות מבנית של מטוסים וכטב"מים, פיתוח פתרונות חדשנים במבנים מוטסים, שימוש בחומרים מתקדמים, הארכת חיי המטוס, ניהול ציי מטוסים מזדקנים, שיטות ביקורת אל-הרס, ועוד.

את הכנס פתח פרופ' אנדרס בלום משוודיה, המכהן כמזכ"ל ICAF, אשר סקר בקצרה את ההתפתחויות בפיתוח כלי-טיס בשנתיים האחרונות.

פרופ' אנדרס בלום, מזכ"ל ICAF

 

אחריו בירך יו"ר הוועדה המארגנת אברהם ברוט, שתיאר בפני האורחים מחו"ל את היקף הפעילות האווירונאוטית במדינת ישראל.

אברהם ברוט

 

אורח הכבוד במושב הפתיחה היה משה ארנס, מי שתרם רבות לפיתוח התעשייה האווירונאוטית בישראל בתפקידיו השונים כפרופסור להנדסה אווירונאוטית בטכניון, כמנהל חטיבת ההנדסה בתעשייה האווירית, וכשר הביטחון. ארנס תיאר בפני משתתפי הכנס את הישגיה של ישראל בחינוך דורות של מהנדסי אווירונאוטיקה וחלל, ואת הישגי התעשייה, שאחד משיאם היה פיתוח מטוס הקרב המתקדם לביא בשנות ה-80' של המאה הקודמת.

משה ארנס

 

ביומיים הראשונים של הכנס הציגו נציגי 14 המדינות סקירות על הפעילות שמתנהלת בארצותיהם בנושאי התעייפות ושלמות המבנה של כלי-טיס. בשלושת הימים הבאים מוגשות הרצאות מקצועיות בנושאים אלה, על-ידי מומחים מחו"ל ומישראל.

משתתפי הכנס הוזמנו לביקור בתעשייה האווירית ב-4 ביוני.

פרטים נוספים על הכנס ניתן למצוא באתר: www.icaf2013.org

 

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>