מהפך בכתב-העת "ביעף": מחוברת מודפסת לעיתון אלקטרוני

 

 35 שנה בדיוק לאחר הדפסתה של חוברת "ביעף" הראשונה (פברואר 1972), הודפסה ב-19 בפברואר 2007 חוברת "ביעף" מס' 98, שהיא האחרונה שמופיעה במהדורה מודפסת. זהו סוף עידן כתב-העת לתעופה וחלל כחוברת מודפסת, אך תחילתו של עידן חדש -- עיתון אלקטרוני לתעופה וחלל.

 בדבר העורך בפתח החוברת האחרונה כתב יהודה בורוביק:

 "המציאות המשתנה דורשת שינוי קיצוני ב"ביעף", ונראה כי עכשיו אין מנוס מכך.

אנו חיים בעידן של שיטפון מידע בכל הערוצים, ובמיוחד באינטרנט. מי שרוצה להתעדכן בחדשות ובהתפתחויות בתחומי התעניינותו יכול למצוא בקלות מקורות רבים באינטרנט, וברוב המקרים המידע הבסיסי ניתן בחינם. רק המבקשים להתעמק וליהנות ממקורות רציניים ואמינים יותר פונים אל העיתונות המודפסת, אבל מספרם של אלה הולך ויורד בהתמדה. העיתונות המודפסת נמצאת לכן בבעיה קשה, ובמיוחד חמור המצב בכתבי-עת מצומצי תפוצה ומוגבלי משאבים כמו "ביעף".

אנו מנסים זה 35 שנים להגיש לקוראים בישראל חומר מקורי יותר, רציני, מוסמך ואמין יותר, בהשוואה לפרסומים דומים אחרים. למעשה, חלק ניכר מהחומר שהתפרסם ב"ביעף" לא ניתן למצוא בשום מקור אחר, ולבטח לא באותה רמה. אבל בגלל כוחנו הדל לא התאפשר לנו להתקדם לעיתון שכולו בצבע, כמקובל היום, ובמיוחד התקשנו לעמוד ביעדי תדירות הופעת החוברות.

במצב זה, אנו חושבים שהגענו לצומת דרכים שמחייב הכרעה. וההחלטה שקיבלנו, בצער רב, היא להפסיק את פרסום העיתון המודפס. חוברת זו היא, לפיכך, האחרונה.

ברם, אנו רואים בכל זאת אפשרות להמשיך לדווח על החידושים וההתפתחויות בתעופה בארץ ובעולם, אם כי בדרך שונה, מודרנית יותר – עיתונים אלקטרוניים תקופתיים, שיישלחו למנויים בדואר אלקטרוני בקובצי PDF. עיתונים אלה יהיו צבעוניים במלואם ויופיעו בתדירות גבוהה, אם כי הם יכילו מספר עמודים קטן יותר מחוברות "ביעף" המודפסות. קוראים שיהיו מעוניינים בכך יוכלו להדפיס לעצמם את עמודי העיתון במדפסת ביתית, או לשמור את הקבצים בארכיון ממוחשב. זהו ניסיון, שאנו מקווים כי יתקבל בחיוב.

אנו מקווים שתמצאו את החומר שיפורסם בעיתונים האלקטרוניים מעניין ומועיל לא פחות משהיה בחוברות המודפסות".

  

 יהודה בורוביק, המוציא לאור והעורך האחראי של "ביעף", בוחן גיליון הדפסה של החוברת האחרונה בדפוס רהב בתל-אביב.

  

*** המעוניינים לקבל את העיתונים האלקטרוניים צריכים לשלוח בקשה לדוא"ל של המערכת: biaf@aerospace.org.il

 

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>