דב סער ז"ל

דב סער - חבר כבוד באגודה, ויו"ר ועד האגודה במשך כתריסר שנים (2007-1995), נפטר ב-21 במארס 2017 בגיל 80, והובא לקבורות למחרת היום בבית העלמין של רמת-השרון בצומת מורשה.

 

ההספד של עמנואל בלאס, יו"ר ועד האגודה, בהלווייתו של דב סער

 

קשה לי מאוד הפרידה מדב ז"ל – חבר יקר, אדם אהוד ואיש מקצוע משכמו ומעלה, אייקון אמיתי בקהילה האווירונאוטית הגדולה של ישראל.

הייתה לי הזכות להכירו זה 50 שנים בתפקידיו השונים בתעשייה האווירית, קשר שהתהדק מאוד במסגרת הפעילות באגודה למדעי התעופה והחלל בישראל, שדב הוביל במשך שנים רבות. הוא היה בעל אישיות כובשת, נינוחה, עניינית. תמיד נתן כבוד לזולת, ולמרות סמכותו ומעמדו המקצועי דיבר עם הסובבים אותו בגובה העיניים.

דב, בוגר המחזור הראשון של הפקולטה להנדסה אווירונאוטית בטכניון, היה חלוץ אמתי בתחום, הטביע את חותמו על קהיליית התעופה הישראלית והיה אחד המהנדסים הבולטים בתחום התכן האווירונאוטי של מטוסים אזרחיים.

בהיותו כבן 30 זכה להתמנות לראש פרויקט ערבה – המטוס הראשון פרי פיתוח ישראלי טהור, של 100% תכן, ייצור והרכבה מקומיים. היכולת החלוצית שהוכחה בפרויקט זה סללה את הדרך לפריצה הגדולה בפיתוח האווירונאוטי בארץ, בתחום האזרחי והצבאי גם יחד, שממנה אנו נהנים עד עצם היום הזה. דב מילא תפקידים הנדסיים וניהוליים בכירים, ולבסוף כיהן כמנהל מרכז הנדסה – הלב ההנדסי ומרכז הפיתוח האווירונאוטי של התע"א.

לא רבים מודעים לפעילותו, כאשר בתחילת שנות ה-90' עמדה התע"א על סף מינוי כונס נכסים על-ידי משרד האוצר. דב התגייס למסע השכנוע של חברי הכנסת והשרים, הוכן מסמך ממצה על חשיבות קיומה של תעשייה אווירונאוטית ותרומתה לחוסן המדיני, הצבאי, המדעי והכלכלי של ישראל, ובמאמץ משותף של כל הגורמים הוסר רוע הגזרה.

לאחר פרישתו לגמלאות בסוף 1993, ובמשך יותר מ-20 שנים, התנדב דב להמשיך לייעץ לתע"א וסייע להכשרת דורות של מהנדסים צעירים, אשר דואבים את לכתו מאתנו.

במסגרת עשרות שנות פעילותו באגודה למדעי התעופה והחלל בישראל – כולל תריסר שנים כיו"ר הועד - פעל דב רבות לקידום והאדרת הכנס הישראלי השנתי למדעי התעופה והחלל, כחבר בוועדה המארגנת. בשנת 2014 הענקנו לדב חברות כבוד באגודה, כאות הוקרה על פעילותו רבת שנים לפיתוח האווירונאוטי בארץ ולקידום האגודה ומטרותיה.

יהא זכרו ברוך.

דב סער (שני משמאל) בחברת עובדי משרד פרויקט ערבה ביולי 1969

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>