ב י ע ף ביטאון האגודה למדעי התעופה והחלל בישראל

להזמנת מינוי פנה אל biaf@aerospace.org.il

חוברת מס' 89

ביעף 89

חורף תשס"ב – 2001-2002

 

בתוכן:

חדשות ביעף

חברות תעופה זרות

98 חברות תעופה זרות טסו לנתב"ג בשנת 2001 - ירידה של 15% בתנועת הנוסעים

ארבע חברות סדירות הפסיקו לטוס לארץ: דלתא, SAS, סבנה ו-UPS.

ירידה של 12% בתנועת המטענים – MNG הטורקית טסה במקום UPS

חברות תעופה ישראליות

- אל-על

- ארקיע

חברות תעופה בישראל

- אופק צילומי אוויר

- מגידו תעופה

- AIM תעופה

מטוסים חדשים בישראל

כים-ניר רכשה בל 427; ג'יירוקופטר חדש: RAF 2000

ישראל בחלל

התע"א תספק שני לווייני תקשורת לסין

הלוויין עמוס 2 ישוגר בתחילת 2003

בול לכבוד האסטרונאוט הישראלי

ליקויים בתוכנית אופק – דו"ח מבקר המדינה

חיל האוויר

הגולפסטרים 5 נבחר כמטוס הביון העתידי

מטוס אימונים ראשוני חדש ייבחר בקרוב – CT4E או גרוב 120A

למעלה

לוקהיד מרטין תייצר את ה-JSF

חברת לוקהיד מרטין גברה על בואינג בתחרות על הזכייה בפרויקט מטוס התקיפה המשותף (JSF), וגרפה את כל הקופה בתוכנית הגדולה ביותר בהיסטוריה לפיתוח וייצור מטוס קרב חדש. מה שהכריע את הכף באופן ברור לטובתה של לוקהיד מרטין היה הפתרון העדיף שלה לבעיית ההמראה הקצרה והנחיתה האנכית. בעקבות הכתבה הקודמת על ה-JSF שפרסמנו ב"ביעף" 86, אנו מתרכזים הפעם בתיאור הפתרונות הטכניים לבעיה זו, שהוצעו על-ידי שתי המתחרות, ואשר הודגמו בהצלחה באמצעות מטוסי הניסוי X-32B ו-X-35B.

למעלה

חדשות האגודה הישראלית למדעי התעופה והחלל

פעילות האגודה בשנת 2001 (לחץ כאן לכתבה)

למעלה

ספרים ביעף

סקירת ספרי תעופה חדשים, שיצאו לאור בארץ ובעולם:

McDonnell Douglas A-4 Skyhawk in the Israeli Air Force,by Raanan Weiss & Yoav Efrati

McDonnell Douglas A-4 Skyhawk, by Brad Elward

McDonnel Douglas F-15 Eagle, by Davies & Thornborough

The Israeli Air Force (Camouflage & Markings), by Ray Ball

Boeing C-17 Globemaster III, by Bill Norton

Mikoyan-Gurevich MiG-15, by Yefim Gordon

Ilyushin IL-76, by Dmitriy Komissarov & Yefim Gordon

Osprey Combat Aircraft Series Nos. 24, 27, 28

Introduction to Space: The Science of Spaceflight, by Thomas Damon

Lockheed C-130 Hercules, by Peter Smith

למעלה

ברקים לתקיפות מדויקות

בחודשים האחרונים התאפשר לנו לבקר בשתי טייסות קרב של חיל האוויר המפעילות מטוסי ברק: טייסת העמק בכנף הצפונית של החיל בבסיס רמת-דוד, וטייסת העקרב בכנף המרכזית בבסיס חצור. טייסות קו ראשון אלה נבדלות במעט מבחינת סוגי המטוסים שהן מפעילות והציוד העומד לרשותן, אך משימותיהן דומות - ביצוע תקיפות מדויקות עם נשק מונחה חכם ביום ובלילה. אנו מתארים כאן מספר היבטים חשובים בפעילות שתי הטייסות, בעקבות ראיונות עם מפקדיהן.  

למעלה