להזמנת מינוי פנה אל biaf@aerospace.org.il
חורף תשס"ג – פברואר 2003
בתוכן:
קולומביה וצוותה אבדו
פרופ' ויס קודם למעמד היוקרתי של פרופסור מחקר
פרופ' זינגר השלים כתיבת ספר מקיף על ניסויי קריסה
הורחבו סמכויותיו של גדעון גורן כסמנכ"ל בתעשייה האווירית
גדי כהן מונה לסמנכ"ל בתע"א.
סנוניות באקדמיה לטיס (הגיעו מטוסי גרוב G120A-I)
נקלטו מטוסי צופית 3 (כולל תמונות של מטוסי קוקייה, צופית 1, צופית 2)
אנקור שחור מדמה סקאד
(פרסום ראשון: פרטים מלאים על טיל המטרה אנקור שחור ועל ניסויי היירוט של החץ)
ניסוי עשירי של מערכת החץ 2
אל-על, סאן-דור, ארקיע, ישראייר, ארובט, עיט
43 כלי-טיס חדשים נוספו ברישום ישראלי בשנת 2002 (עם צילומים של 10 מהם)
סיכום תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג בשנת 2002
במהלך טיסתו בחלל ביצע האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל יחד עם כמה מעמיתיו לצוות ארבעה ניסויים מדעיים עבור החוג לגיאופיסיקה ומדעים פלנטריים באוניברסיטת תל-אביב, וכן ניסוי מדעי שהוצע על-ידי תלמידים. בנוסף, העלתה המעבורת לחלל שלושה ניסויים רפואיים של מוסדות ישראליים, ששוגרו באופן מסחרי תמורת תשלום, ללא קשר אל האסטרונאוט הישראלי.
מפעל הייצור בתעשייה האווירית לישראל הצליח בשנים האחרונות ליעל את תהליכי הייצור וההרכבה של מטוסי הגלקסי (G200), לאחר שהתגבר על הבעיות והקשיים עם קבלני-המשנה בחו"ל, שהתעוררו בתחילת התוכנית. בעוד כשלוש שנים יוחל בייצור מטוס מנהלים חדש G150, שיחליף את האסטרה (G100). עורך "ביעף" מתאר את ההתפתחויות בייצור מטוסי המנהלים הסילוניים בתע"א, בעקבות שיחה מעמיקה על מנהל החטיבה לכלי-טיס אזרחיים, הסמנכ"ל גדי כהן, וסיור מקיף במפעל הייצור.
חיל האוויר ממשיך להצטייד בכלי-טיס חדשים כדי להגביר את עוצמתו ולשפר את יכולתו המבצעית, ובמקביל מנהל תוכניות השבחה במטרה להאריך את חייהם של כלי-הטיס הקיימים ולהקנות להם יכולות חדשות. אנו מציגים כאן תמונת מצב עדכנית על תוכניות ההצטיידות של חיל האוויר בעשור הנוכחי ומעבר לו, בעקבות פגישת תדרוך עם ראש להק ציוד (רלצ"ד), תת-אלוף שמעון שריד, שבה השתתף עורך "ביעף" בתחילת נובמבר 2002.
תערוכת התעופה והחלל הבינלאומית בפארנבורו שבבריטניה הולכת ומאבדת גובה. התצוגה שהתקיימה בחודש יולי 2002 הייתה מאכזבת מאוד בהיקפה, בהשוואה לתערוכות קודמות – בעיקר מבחינת מספר המטוסים שהוצגו. גם כמות המבקרים שטרחו ובאו הייתה קטנה משמעותית לעומת השנים הקודמות. היו לכך מספר סיבות, שחלקן קשורות למצב הביטחוני והכלכלי בעולם, בכלל, וחלקן קשורות למקום ולזמן, בפרט. עורך "ביעף", שביקר וראה, מדווח על החידושים המעטים שנראו בכל זאת בתערוכה.