להזמנת מינוי פנה אל biaf@aerospace.org.il
טבת תשע"ו – דצמבר 2015
בתוכן:
העיתון כולו בצבעים!
מועבר למנויים בקובץ PDF
חיל האוויר
מטוס השמשון השלישי נקלט בטייסת הפילים בנבטים
קרנף מושבח ראשון עלה לאוויר בנבטים
35 שנים למערך מטוסי הנץ בחיל האוויר
מטוסי העיט סיימו את שירותם בחיל האוויר
סמל חדש למרכז ניסויי טיסה (מנ"ט)
הכטב"ם כוכב הפך למבצעי בחיל האוויר
כטב"מים בצה"ל
זרוע היבשה בצה"ל תרחיב את השימוש בכטב"מים
כטב"מים
שווייץ רוכשת את ההרמס 900
צוות סטודנטים מהטכניון זכה במקום השני בתחרות כטב"מים אוטונומיים בארה"ב
תעשיות ביטחוניות בישראל
טרה - מערך מכ"מים בשני תחומי תדר לחיפוש, זיהוי ועקיבה בטווחים ארוכים מאוד
ניסוי יירוט מוצלח בחץ 3
הושלמו בהצלחה ניסויי הפיתוח של מערכת שרביט קסמים
ישראל בחלל
הסכמי שיתוף פעולה עם סוכנויות חלל זרות נחתמו בכינוס החלל הבינלאומי בירושלים
התערוכה הישראלית בכינוס החלל הבינלאומי בירושלים
התע"א מפתחת לוויין תקשורת קל-משקל וקטן - עמוס E
רפאל מציעה מערך של ננו-לוויינים לממסר תקשורת
החללית של SpaceIL מיועדת לשיגור לירח בסוף 2017
חברות תעופה ישראליות
אל-על חתמה הסכם עם בואינג לרכישת מטוסי דרימליינר
איה תעופה
מטוסים חדשים בישראל
26 כלי-טיס אזרחיים נוספו ברישום ישראלי בשנת 2015
מטוסים בישראל
שמונה כלי-טיס עזבו לחו"ל ורישומם הישראלי בוטל
סטירמנים נראו, נראו בארץ
מוזיאונים לתעופה בעולם
מוזיאון התעופה אוויודרום בהולנד
בביקורנו הקודם בהולנד לפני 30 שנים, לצורך הכנת כתבה על חברת התעופה KLM (שפורמה ב"ביעף" 56), לא החמצנו סיור מעניין במוזיאון התעופה הלאומי אוויודום, ששכן אז בנמל התעופה הבינלאומי סחיפהול. כאשר המקום שם נעשה צר מלהכיל את כל המטוסים שהלכו והתווספו, הועבר המוזיאון בשנת 2003 למיקום חדש בשדה התעופה הקטן לליסטאד (Lelystad) , הנמצא במרחק של כ-60 ק"מ צפונית-מזרחית לאמסטרדם, ושמו שונה לאוויודרום.
לרשות המוזיאון במיקומו החדש הועמד שטח נרחב, שעליו הוקם מבנה תצוגה מרכזי למרבית כלי-הטיס ההיסטוריים, האנגר נוסף קטן יותר, ומבנה המשחזר את טרמינל הנוסעים בנמל התעופה סחיפהול כפי שנראה בשנת 1928. במבנה המרכזי מוצגים כיום 33 מטוסים, מסוקים ודאונים; בהאנגר T2 נדחסו 12 מטוסים; וברחבות החיצוניות מוצגים עוד 15 מטוסים.
כפי שניתן לצפות ממוזיאון לאומי, הדגש הוא על כלי-טיס שיוצרו או שהופעלו בהולנד. בין 60 כלי-הטיס ניתן למצוא 17 מטוסים מתוצרת מפעלי פוקר, 5 מטוסים שהופעלו בחברת התעופה הלאומית KLM ואינם מתוצרת הולנדית, מטוסים ומסוקים שהופעלו בחיל האוויר ההולנדי ובזרוע האווירית של הצי, וגם מטוסים שאינם קשורים בהכרח להולנד (כולל אנטונוב An-2R ומיג-21 רוסיים). המבחר העשיר כולל בעיקרו כלי-טיס היסטוריים מקוריים, יחד עם שחזורים של מספר מטוסים עתיקים. התצוגה מקיפה את רוב שנות התפתחות התעופה במאה העשרים, החל מה-Flyer הראשון של האחים רייט והבלריו XI (משוחזרים), וכלה בבואינג 747-200 של KLM, שיוצר ב-1978 וסיים את שירותו ב-2003.
אנו מגישים מבחר צילומים מביקורנו במוזיאון ב-10 באפריל השנה, בצירוף מספר תמונות שסיפק לנו איש צוות המוזיאון Nico Braas .