חיל האוויר בחר בגרוב
G120A
חיל האוויר החליט לאחרונה לבחור ב-G120A מתוצרת החברה הגרמנית גרוב
כמטוס החדש למיון ולאימון ראשוני בבית-הספר לטיסה, שיחליף את הפייפר PA-18-150 סופר
קאב. המטוס הגרמני החדיש הועדף על פני ה-CT4E מתוצרת ניו-זילנד, בתום תהליך בחינה
שארך יותר משנה.
20 מטוסי G120A, שייקראו בישראל סנונית, ייכנסו לשירות בבית-הספר לטיסה בחצרים
בתחילת השנה הבאה. את המטוסים תרכוש חברת אלביט מערכות, והם יתופעלו ויתוחזקו
על-ידי צוותים של החברה-הבת סאיקלון מכרמיאל. חיל האוויר ישלם עבורם לפי שעות הטיסה
שיבוצעו בפועל. החוזה שנחתם עם אלביט מערכות הוא לתקופה של עשר שנים.
ה-G120A טס לראשונה בסוף שנת 2000, וזכה ברישוי אזרחי מטעם מינהל התעופה הפדרלי
בארה"ב (FAA) בסוף ינואר השנה. הלקוח הראשון הוא בית-הספר לטיסה של חברת התעופה
הגרמנית לופטהנזה, שהזמין 6 מטוסים. המטוסים החדשים יופעלו במסגרת הסניף האמריקני
של החברה, הנמצא באריזונה.
כתבה מפורטת על תהליך הבחירה של מטוס האימונים החדש לחיל האוויר עם תיאור של שני
הדגמים המתמודדים פרסמנו בחוברת "ביעף" 89. בחוברת "ביעף" הבאה נפרסם כתבה על חברת
גרוב ומוצריה.
שלושת מטוסי הגרוב G120A הראשונים שיוצרו עבור בית-הספר לטיסה של חברת לופטהנזה.
© האגודה הישראלית למדעי התעופה והחלל www.aerospace.org.il