המוזיאון הלאומי למדע בחיפה יוזם תוכנית חינוכית בנושאי חלל

המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה יוזם תוכנית חדשנית לקידום החינוך בנושאי חלל ואסטרופיסיקה, על שמם של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל וצוות מעבורת החלל קולומביה. התוכנית מכונה S.T.A.R.S - ראשי תיבות של: Space Technology & Astrophysics Research for Students.

על השקת התוכנית הכריז אלוף (מיל') איתן בן-אליהו, יו"ר משותף עם ליאון רקנאטי של המוזיאון, באירוע שנערך במשכן נשיאי ישראל בירושלים ב-17 במארס, בעת ביקורם של בני משפחות האסטרונאוטים שנספו באסון התרסקות קולומביה. האירוע התקיים במעמד נשיא המדינה, משה קצב, ושר המדע והטכנולוגיה, מודי זנדברג.

במסגרת התוכנית יוקם במוזיאון מרכז S.T.A.R.S  שיכלול:

·        ויזיונריום - פלנטריום מתקדם מסוגו בעולם

·        מעבדות אסטרופיסיקה משוכללות

·        אולם תצוגה בנושאי חלל

·        מצפה כוכבים

·        סימלוציה של תחנת חלל 

במוזיאונים רבים למדע בעולם פועלים מרכזים מסוג זה, המהווים מוקד התעניינות לקהל רב. המרכז יציע חוויה דומה גם לתושבי  מדינת ישראל. הפעילויות במרכז יותאמו למגוון גילאים, מילדי הגן ועד למבוגרים. השלמת המרכז תכפיל את שטחי התצוגה של המוזיאון ותאפשר למאות אלפי תלמידים ומבקרים לבוא "לגעת בשמים" ולהיות חלק מהטכנולוגיה המתקדמת של המאה ה-21.

הפעילות במרכז תפגיש את התלמידים עם החידושים וההתפתחויות העדכניות ביותר בתחום חקר החלל, כמו לדוגמה: מה עושים בתחנת החלל הבינלאומית? מתי יצעד אדם על מאדים? ועם נושאים כמו: כדור הארץ ומערכת השמש, גלקסיות ומבנה היקום, טכנולוגיות החלל וההשלכות שלהן, סכנות לפגיעה בחיים על פני כדור הארץ ועוד. הפעילויות יתבססו על לימוד אינטראקטיבי-חווייתי, שבסיומו יבנו המשתתפים דגמים  שייקחו עמם הביתה. בנוסף, המרכז יסייע בהכנת פרויקטים בית-ספריים ויאפשר לתלמידים לבצע פרויקט גמר בנושאי חלל. כמו כן ייערכו השתלמויות למורים בנושא. במקביל יופעלו ניידות מדעים שבכל אחת מהן פלנטריום מתנפח הניידות יקיימו פעילויות  ברחבי הארץ בקרב תלמידים שאינם יכולים להגיע למוזיאון.

את הקמת המרכז מלווה וועדה בה חברים ראשי התעשיות בארץ ובהם התעשיה האווירית, רפאל, אלביט, סוכנות החלל הישראלית, אנשי חיל האוויר ונציגי האקדמיה. אירועי הנחת אבן הפינה למרכז S.T.A.R.S יתקיימו במוזיאון בחודש יוני.

אלוף (מיל') איתן בן-אליהו מעניק את כתב ההכרזה על פרויקט S.T.A.R.S

לרונה רמון, אלמנתו של האסטרונאוט אילן רמון ז"ל, בטקס השקת התוכנית

בבית הנשיא בירושלים ב-17 במארס.

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>

© האגודה הישראלית למדעי התעופה והחלל  www.aerospace.org.il