מטוס הגלקסי/G200
המאה סופק על-ידי התע"א לגאלפסטרים
התעשייה האווירית לישראל מסרה לחברת גאלפסטרים
האמריקנית ב-30 באוגוסט את המטוס ה-100
בסדרת הייצור של הגלקסי, המכונה כיום G200.
המטוס ה"ירוק" הוטס למפעלי גאלפסטרים בארה"ב להשלמת עיצוב הפנים ולצביעה
חיצונית. לקראת סוף השנה יימסר מטוס זה ללקוח הסופי
-
נט-ג'טס, החברה הגדולה בעולם להחכרת מטוסי מנהלים לשימוש
על בסיס שעות. נט-ג'טס הזמינה
50 מטוסי G200
ולקחה אופצייה לרכישת
50
נוספים.
הגלקסי/G200 ה-100 יימסר ללקוח קרוב לחמש שנים אחרי אספקת המטוס הסדרתי הראשון (שמספרו הסידורי היה 005). רק 97 מתוך 100 המטוסים סופקו ללקוחות - מטוס 001 שימש כדגם לניסויים קרקעיים, מטוס 002 שימש כדגם לניסויי התעייפות, ומטוס 003 היה אב-הטיפוס הראשון ששימש לניסויי טיסה ונותר בתע"א. אב-הטיפוס השני 004)) הותאם לתצורה סדרתית בתום ניסויי הטיסה ונמכר ללקוח.
כזכור, במאי 2001 עברה הבעלות על המותגים גלקסי (G200) ואסטרה ((G100 לידי חברת ג'נרל דיינמיקס, החברה-האם של גאלפסטרים. לפי הסכם השותפות האסטרטגית שנחתם בין התע"א לג'נרל דיינמיקס, משמשת התע"א קבלנית-משנה ראשית של החברה האמריקנית עם בלעדיות על אספקת מטוסים "ירוקים", והיא אחראית על הפיתוח, הייצור וההרכבה של הדגמים הקיימים ודגמים עתידיים במשפחה זו.
התע"א דיווחה, כי משנת 2001 נמכרו ללקוחות 67 מטוסים תחת המותג G200. נכון לסוף הרבע השני של 2004, צברו מטוסי הG200- הנמצאים בשירות ברחבי העולם 70,522 שעות טיסה והשלימו 43,496 המראות ונחיתות. היקף המכירות של מטוסי G200 בתע"א עומד עד כה על כ-800 מיליון דולר.
עומדים על כבש מטוס ה-G200 מס' 100 (מימין לשמאל): גדי כהן – סמנכ"ל התע"א ומנהל חטיבת
כלי-טיס אזרחיים, משה קרת – מנכ"ל התע"א, וג'ו לומברדו – סגן הנשיא לתפעול בחברת גאלפסטרים.
בטקס מסירת המטוס (מימין לשמאל): צבי גנישר – ראש מינהלת תוכנית מטוסי מנהלים במפעל הייצור בתע"א,
גדי כהן – סמנכ"ל התע"א ומנהל חטיבת כלי-טיס אזרחיים, ד"ר דן נייל – סמנכ"ל גאלפסטרים ומנהל התוכנית,
וג'ו לומברדו – סגן הנשיא לתפעול בחברת גאלפסטרים.
המטוס עם הגיעו למרכז הגימור של גאלפסטרים בשדה Love בדאלאס ב-8 בספטמבר.
© האגודה הישראלית למדעי התעופה והחלל www.aerospace.org.il