מטוס המנהלים החדש גאלפסטרים G150 המיוצר בתע"א ביצע טיסת בכורה

אב-הטיפוס הראשון של ה-G150 המריא לטיסת בכורה ב-3 במאי 2005.

להלן נוסח ההודעה לעיתונות שפרסמה התעשייה האווירית לישראל:

מטוס המנהלים הסילוניG150  ביצע היום, (יום ג', 3.5.2005) בהצלחה את טיסת הבכורה שלו.

ה-G150, מטוס מנהלים בקטגורית מטוסים בינוניים (Mid-size), מפותח ומיוצר על-ידי התעשייה האווירית עבור יצרן מטוסי המנהלים האמריקני גאלפסטרים.

"כל מטרות הטיסה הושגו. למטוס תכונות טיסה מצוינות", ציינו טייסי הניסוי של התע"א בתום הטיסה. טיסת הבכורה בוצעה שבועיים לפני התכנון המקורי.

 המטוס המריא מנמל תעופה בן-גוריון הבוקר בשעה10:25  מוטס על ידי יורם גבע, טייס פרויקט גלקסי, ורונן שפירא, טייס הניסוי הראשי של התעשייה האווירית. במהלך הטיסה שארכה כ-4 שעות ורבע נבחנו תכונות ההטסה ותופעלו כל מערכות המטוס. המטוס טיפס לגובה 20,000 רגל (כ-6 ק"מ) ושייט במהירות 250 קשר (0.45 מאך).

בתום טיסת הניסוי אמר משה קרת, מנכ"ל התע"א, כי "טיסת הבכורה המוצלחת של ה-G150 מוכיחה את הישגיה המתמשכים של התע"א בתיכון, אינטגרציה וייצור של מטוסי מנהלים מתקדמים. עם עובדים כשלנו – השמים הם הגבול." עוד הוסיף ואמר מר קרת " אני גאה בביצועי התע"א במסגרת השותפות האסטרטגית עם חברת גאלפסטרים המובילה בתחום מטוסי המנהלים בעולם."

"זהו הישג אדיר לעובדים אשר עבדו יומם ולילה על מנת להקדים את לוח הזמנים", אמר מנהל חטיבת כלי-טיס אזרחיים בתע"א, הסמנכ"ל גדי כהן. המטוס אמור לסיים את טיסות הניסוי ולקבל את תעודת הרישוי, בהתאם לתוכנית, בתחילת 2006. מסירה ללקוחות הראשונים מתוכננת לקיץ 2006.

 פיתוח ה-G150 יצא לדרך בספטמבר 2002 עם הזמנה של 50 מטוסים ועוד 50 אופציות מחברת Net-Jets, החברה המובילה בעולם בתחום ה-Fractional Ownership (בעלות משותפת על מטוסי מנהלים). טקס הגלילה התקיים ב-18 בינואר 2005 במתקני התעשייה האווירית בנמל התעופה בן-גוריון.

למטוס ה-G150, אחיהם הצעיר של מטוסי המנהלים G200 ו-G100 מתוצרת התעשייה האוירית, תא נוסעים מרווח היכול לקלוט עד 8 נוסעים בתצורות ישיבה שונות בהתאם לבחירת הלקוחות. המטוס  מונע על ידי שני מנועי האניוול  TFE731-40AR ויכול לשייט בגבהים של עד 45,000 רגל (כ-13.7 ק"מ) במהירות של מאך 0.85. טווח הטיסה הינו כ-5,000 ק"מ עם 4 נוסעים במהירות של מאך 0.75 טוב יותר מכל מתחרה. עם ביצועים אלה יכול המטוס להגיע מתל-אביב לכל נקודה באירופה, מלונדון  למוסקבה, לטוס מניו-יורק ללוס אנג'לס במהירות של מאך 0.8 ומלוס אנג'לס להוואי.

הייצור הסדרתי של ה- G150 יתבצע בתעשייה האווירית. המטוסים יישלחו לארה"ב למתקני חברת גאלפסטרים, שם יורכב הריהוט, יעוצב פנים המטוס, והמטוסים ייצבעו על פי העדפת הלקוח, לקראת מסירתו.

פרטים על המטוס אפשר למצוא באתר של חברת גאלפסטרים.

 

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>

© האגודה הישראלית למדעי התעופה והחלל  http://www.aerospace.org.il