פרופ' עמרי רנד - דיקן הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון

פרופ' עמרי רנד התמנה בתחילת ינואר 2006 לדיקן הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון. הוא החליף את פרופ' דן גבעולי , שסיים כהונה בת שנתיים בתפקיד.

פרופ' עמרי רנד, בוגר הפקולטה משנת 1980, הוא חוקר בעל מוניטין, שרכש לו שם ותהודה בינלאומית בשתי קהילות מדעיות שונות, שכן מחקריו עוסקים הן בדינמיקה וסימולציה של מסוקים ואווירואלסטיות של להבים והן בתחום הבסיסי של אלסטיות אנאיזוטרופית.

בתחום של מסוקים וכלי-טיס אחרים בעלי כנף סובבת, פרופ' רנד הינו דמות ידועה בארץ ובעולם. מחקריו משתרעים על מגוון רחב של תתי-תחומים וכוללים פיתוח של מודלים אווירו-מכניים של כלי-טיס בעלי רוטורים, בידוד הבעיות הבסיסיות הקשורות ביציבותם ויעילותם, ופיתוח מודלים מתאימים לחישוב וסימולציה שלהם. פרופ' רנד נמצא בקשרי מחקר קבועים עם קבוצות המחקר המובילות בעולם בנושא. הוא שהה תקופות ארוכות ב-Advanced Design Team של צבא ארה"ב  במרכז Ames של נאס"א, שם שותף בפיתוח כלי ניתוח לפיתוח מסוקים עתידיים. במסגרת שיתוף הפעולה ישראל-ארה"ב (MOA), מבצע פרופ' רנד מחקרים משותפים עם צוותי תיכון המסוקים המובילים של צבא ארה"ב קרוב לעשרים שנה.  פרופ' רנד פיתח תוכנה ייחודית לחישובים ביצועיים, יציבות וחיזוי תופעות הרעידה בכלי-טיס המונעים על-ידי רוטורים. תוכנה זו זכתה להכרה והוצגה פעמים מספר בתערוכה הטכנולוגית הבינלאומית של ה- American Helicopter Society.  

בתחום של אלסטיות אנאיזוטרופית, עוסק פרופ' רנד במגוון רחב של בעיות, שכוללות תגובה ויציבות של מבנים העשויים מחומרים מרוכבים, וחיזוי מאמצים פנימיים במבנים מרוכבים. טיפול זה נעשה ברובד הבסיסי, ולכן משמש חוקרים רבים כרקע וכאוסף של אבני יסוד בבניית מודלים מתקדמים לבעיות של מבנים מרוכבים ויישומים הנדסיים. בחמש השנים האחרונות משמש פרופ' רנד כעורך הראשי של כתב-העת המדעי Science and Engineering of Composite Materials. לאחרונה גם הופיע ספרו Analytical Methods in Anisotropic Elasticity. הספר  מכיל מגוון רחב של נושאים בתחום האלסטית האנאיזוטרופית, ומצורפות לו עשרות תוכניות מחשב סימבוליות לשימוש הקוראים. פרופ' רנד הוא גם המארגן ויו"ר ועדת המאמרים של "יום העיון השנתי הישראלי בחומרים ומבנים מרוכבים", שמתקיים מידי שנה בטכניון.

פרופ' רנד הינו נציג ישראל במועצה הבינלאומית למדעי האווירונאוטיקה ICAS)) -- ארגון העל של כל הקהילות האווירונאטיות בעולם. הוא גם נציג ישראל בוועדת המאמרים של כנסי הארגון, הקובעת בין השאר גם את תכני הכנסים העתידיים.

 

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>

© האגודה הישראלית למדעי התעופה והחלל  www.aerospace.org.il