המסלול השקט המשודרג בנתב"ג נחנך במעמד שר
התחבורה
מסלול 08-26 בנמל התעופה בן-גוריון, ששופץ ושוקם בחודשים האחרונים, נחנך ב-6 באפריל 2006 בטקס חגיגי בנוכחות שר התחבורה, מאיר שטרית.
המסלול הארוך ביותר בנתב"ג נסגר בחודש ספטמבר 2005 למשך חמישה חודשים לצורך עבודות שיקום ותחזוקה, וזאת כדי להעלות את רמת יציבות האספלט הסלול, אשר נשחק לאורך השנים. שיפוץ המסלול, בעלות כוללת של כ-24 מיליון ש"ח, כלל קרצוף של האספלט הקיים, חיזוק בסיס המסלול, סלילה מחדש של שכבות האספלט, חיזוק השוליים, טיפול בתאורת המסלול וצביעה. פרויקט שיקום המסלול בוצע באחריות חטיבת תכנון והנדסה של רשות שדות התעופה, בראשות שמואל קנדל, סמנכ"ל תכנון והנדסה.
מסלול 08-26 נבנה בשנת 1971 באורך כולל של 3,657 מטר, והיה המסלול הארוך ביותר במזרח התיכון באותה תקופה. המסלול החדש כונה גם "המסלול השקט", משום שהמטוסים אשר המריאו ממנו חלפו מעל חולות ראשון-לציון, שלא היו מאוכלסים בימים ההם. המסלול הארוך איפשר למטוסי הבואינג 747, שנכנסו אז לשירות אל-על, להמריא לטיסה ישירה לניו-יורק ללא חניית ביניים. בשנת 1986 בוצע שיקום מסיבי של המסלול, לאור שחיקת האספלט בו. כעשרים שנה לאחר מכן נתחייב שיפוץ נוסף. חיזוק המסלול עתה יאפשר גם לאיירבאס A380 הענקי לנחות בנתב"ג, אם תחפוץ אחת מחברות התעופה שהזמינה מטוס זה לטוס איתו לישראל - משקלו המרבי בהמראה כ-560 טון, לעומת כ-360 טון ב-747-400.
שמאול קנדל, סמנכ"ל תכנון והנדסה ברשות שדות התעופה, מברך בטקס.
שר התחבורה, מאיר שטרית, מברך בטקס חנוכת המסלול.
מסלול 08-26 בנתב"ג
© האגודה הישראלית למדעי התעופה והחלל www.aerospace.org.il