טיל חץ יירט מטרה בליסטית בניסוי מוצלח נוסף של מערכת הנשק שנערך בלילה

 

הטיל נגד טילים בליסטיים חץ הצליח ליירט טיל מטרה מדגם אנקור שחור, שדימה "איום עתידי בנתוני קיצון", לפי הגדרת משרד הביטחון. הניסוי נערך ב-11 בפברואר 2007 והתקיים לראשונה בשעות החשכה (בשעה 21:18). היה זה הניסוי ה-15 של מיירט החץ והניסוי העשירי של מערכת הנשק, שבוצע במסגרת ניסויי פיתוח המהווים חלק מחוזה שיפורי מערכת הנשק (ASIP) בין ישראל לארה"ב.

מטרות הניסוי היו בחינת הביצועים המשופרים שהוקנו למערכת, הכוללים הרחבת מעטפת היירוט נגד מטרות עתידיות העלולות לאיים על מדינת ישראל. בניסוי זה נבחנה המערכת בתצורה מבצעית משולבת בהשתתפות שתי סוללות מרוחקות גיאוגרפית (בפלמחים ובעין-שמר), תוך בחינת הפקת הלקחים מהעבר. נעשה שימוש במיירט מסדרת הייצור המשותפת לתעשייה האווירית ולחברת בואינג האמריקנית. שיגור המטרה דימה תרחיש מבצעי וכל מרכיבי מערכת הנשק עבדו בתצורתם המבצעית.

לאחר שיגור המטרה נכנסה מערכת הנשק לפעולה. המכ"ם גילה את המטרה והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר חישב תוכנית הגנה כנגדה. תוכניות ההגנה הועברו אל המשגר אשר שיגר את מיירט הניסוי, שביצע את מסלולו בהצלחה והשמיד את המטרה.

מערכת החץ פותחה במשותף על ידי ישראל וארה"ב ומנוהלת על ידי מינהלת "חומה" במשרד הביטחון, תוך שיתוף פעולה עם מנהלת ההגנה בפני טילים בליסטיים במשרד ההגנה האמריקאי (MDA). הקבלן הראשי לפיתוח המערכת הינו מפעל מל"מ של התעשייה האווירית. המערכת כוללת: מכ"ם התראה ובקרת אש אורן ירוק מתוצרת אלתא מערכות, מערכת ניהול ירי אתרוג זהב תוצרת תדיראן מערכות, מרכז בקרת משגרים אגוז חום ומשגר מבצעי מתוצרת התעשייה האווירית/מל"מ, ומיירטים מדגם חץ 2. חברת רפאל סיפקה את טיל המטרה אנקור שחור, ששוגר ממטוס F-15.

 מערכת הנשק חץ מבצעית בחיל האוויר ומופעלת על ידי חיילי חרב מגן במערך הנ"מ.

 בהודעת משרד הביטחון נאמר כי "הצלחת הניסוי מהווה מדרגה חשובה בהתפתחות היכולת המבצעית ובמתן מענה לאיום עתידי של הטילים הבליסטיים בזירה".

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>