ה-G250 המריא לטיסת בכורה

 

 

 

אב-הטיפוס הראשון של מטוס המנהלים הסילוני החדש G250 המריא ביום שישי בבוקר, 11 בדצמבר 2009, לטיסת בכורה מנמל התעופה בן-גוריון. ה-G250 הוטס על-ידי צוות ניסויי טיסה של התעשייה האווירית לישראל בראשותו של רונן שפירא, טייס הניסוי הראשי של התע"א. במהלך הטיסה, שנמשכה 3 שעות ו-20 דקות, בדקו הטייסים את ביצועי המטוס עד לרום של 32,000 רגל (9.75 ק"מ) והגיעו למהירות של מאך 0.7. בתום הטיסה אמר רונן שפירא: "הטיסה עברה באופן חלק וללא תקלות. מערכות הטלמטריה אפשרו למהנדסי הניסוי של התע"א לנטר את כל מערכות המטוס החדש בזמן הטיסה ולהקליט את המידע לצורך ניתוחים ואנליזות שייעשו בהמשך. כל המערכות תפקדו כהלכה".

בברכות שנשאו לאחר נחיתת המטוס אמר יו"ר דירקטוריון התע"א, יאיר שמיר: "אני מלווה את הפרויקט מראשיתו ונהנה כל פעם מחדש מהמקצועיות והשלמות המושקעים בתוכנית G250. בזכות השותפות המיוחדת עם חברת גאלפסטרים האמריקנית, אנו מגיעים לשיאים טכנולוגיים בדמות מטוס זה". 

יצחק ניסן, מנכ"ל התע"א אמר כי "בטיסה המוצלחת באו לידי ביטוי הישגיה המתמשכים של התע"א בתיכון, פיתוח, שילוב וייצור של מטוסי מנהלים מתקדמים. אני גאה בביצועי התע"א במסגרת השותפות האסטרטגית עם חברת גאלפסטרים האמריקנית, המובילה בתחום מטוסי המנהלים בעולם".

 

כתבות על ה-G250 הופיעו בגיליונות e110 ו-e107 של "ביעף".  

להזמנת מינוי למהדורה האלקטרונית של "ביעף" פנה אל: biaf@aerospace.org.il


<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>