שמונה מטוסי כיבוי נוספים מארה"ב, יוון, ספרד וצרפת הצטרפו למלחמה באש בכרמל ביום ראשון, 5 בדצמבר. בסך-הכול השתתפו בפועל 21 מטוסים ומסוקים זרים, שכללו 13 מטוסים אמפיביים מתוצרת בומבארדייה (מדגמי CL-215, CL-215T ו-CL-415),שהגיעו מיוון, טורקיה, ספרד וצרפת; שני מטוסים רוסיים מדגמי איליושין Il-76TD וברייב Be-200ES; הבואינג 747 סופר טאנקר שהגיע מארה"ב; מטוס Q400-MR צרפתי; שני מסוקי גריפין בריטיים; מסוק בל 412SP ומטוס טורבו-תראש מקפריסין. מסוקים נוספים שהגיעו לארץ ביום ראשון אחרי הצהריים לא הספיקו להיכנס לפעולה.
להלן תיעוד צילומי מיוחד של כלי-הטיס שפעלו ביום ראשון, 5 בדצמבר.
הסופר טאנקר של חברת אוורגרין האמריקנית הוא מטוס בואינג 747-131 שיוצר בשנת 1970, שבתוך גופו הותקנו מכלים לנשיאת
20,000 גאלון (75,700 ליטר) מים.
הברייב Be-200ES האמפיבי המשיך לשאוב מים מהים והטיל אותם על האש.
חיל האוויר היווני שלח לישראל מטוס חמישי מדגם CL-415GR.
למעלה ולמטה: חיל האוויר הספרדי שיגר לארץ שני מטוסי CL-215T שלו. אלו הם מטוסים שיוצרו במקורם עם מנועי בוכנה, ולאחר
מכן הוסבו למנועי טורבו-מדחף.
מצרפת הגיעו ארבעה מטוסי CL-415 של הרשות לביטחון אזרחי במשרד הפנים הצרפתי.
למעלה ולמטה: מטוסי בומבארדייה CL-415 צרפתיים.
חיל האוויר המלכותי הבריטי סייע עם שני מסוקי גריפין HAR.2, שסימוניהם ZJ705 ו-ZJ706.
בנוסף למסוק הבל 412SP, הביאו הקפריסאים גם מטוס ריסוס/כיבוי מדגם S2RHG-T65 טורבו-תראש.
כתבה מורחבת בנושא זה תופיע בגיליון e115 של "ביעף".
להזמנת מינוי למהדורה האלקטרונית של "ביעף" פנה אל: biaf@aerospace.org.il