פרופ' יעקב אושמן - דיקן הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון

פרופ' יעקב אושמן התמנה ב-1 בינואר 2013 לדיקן הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון. הוא החליף את פרופ' יורם טמבור, שסיים כהונה בת שלוש שנים בתפקיד.

פרופ' אושמן הוא בוגר הפקולטה, בה קיבל את התואר הראשון בשנת 1975 (בהצטיינות ראויה לשבח) ואת הדוקטורט (במסלול ישיר) בתורת השיערוך (בהנחיית פרופ' יצחק בר-יצחק ז"ל) בשנת 1986.

בין השנים 1975—1981 שירת כמהנדס אווירונאוטיקה בענף תיכון אווירונאוטי של מחלקת הפיתוח בחיל האוויר. במסגרת זאת עסק בתחילה בתכן שיפורים שונים במטוסי החיל, ומאוחר יותר היה בין שני מייסדי מדור פרפור, שם עסק בהקמת תשתית האנליזה והניסויים של חיל האוויר בתחום האווירואלסטיות ודינמיקת תצורות מוטסות.

עם סיום שירותו חזר לפקולטה ללימודי הדוקטורט, ולאחריהם יצא לארה"ב לתקופת בתר-דוקטורט באוניברסיטת SUNY at Buffalo. פרופ' אושמן חזר לפקולטה כחבר סגל בשנת 1988.

תחומי המחקר של פרופ' אושמן כוללים את תורת השיערוך, עקיבה, והיתוך מידע, ויישומיהם לבעיות הנחיה, ניווט ובקרת כלי-טיס. מחקריו פורסמו בלמעלה מ- 150 מאמרים בכתבי-עת מקצועיים ובאוספי מאמרים של כנסים בתחומי הבקרה. הוא היה נשיא האיגוד הישראלי לבקרה אוטומטית (איב"א) בין השנים 2003—2008, חבר ועד האגודה למדעי התעופה והחלל בישראל (2004—2009), חבר הוועדה הטכנית להנחיה, ניווט ובקרה של האיגוד האמריקאי לאווירונאוטיקה ואסטרונאוטיקה (AIAA) בין השנים 2002—2008, וחבר הדירקטוריון של האגודה למערכות אווירונאוטיקה, חלל ואלקטרוניקה של ה- IEEE בין השנים 2008—2010. הוא משרת כיו"ר הסניף הישראלי של אגודה זאת משנת 2010. בין השנים 2005—2011 שרת פרופ' אושמן כעורך מייסד של תחום מערכות בקרה והנחייה בכתב העת המקצועי IEEE Transactions on Aerospace and Electronic Systems, ובין השנים 2002—2009 שירת כיועץ בינלאומי (חבר ועדת המערכת) של כתב-העת AIAA Journal of Guidance, Control, and Dynamics.

פרופ' אושמן זכה בפרסים על מחקריו, בין השאר בשני פרסי "המאמר המצטיין" בכנסים בינלאומיים, ובפרס ריימונד ומרים קליין ופרס חנין של הטכניון. בטכניון הוכר כמרצה מצטיין טכניוני מספר רב של פעמים.

על תרומותיו לידע בתחומי מחקרו נבחר פרופ' אושמן כעמית (Fellow) של אגודת AIAA ושל אגודת IEEE.

 

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>