הטייס דני שפירא חגג יום הולדת 90 

 

 

הטייס המהולל דני שפירא חגג יום הולדת 90 באירוע רב משתתפים שנערך בשמורה האווירית של פרדייב בחוף הבונים ב-8 בינואר 2015. בנוסף לבני המשפחה, השתתפו באירוע ותיקי חיל האוויר והתעשייה האווירית לישראל (תע"א), שליוו את דני שפירא בדרכו המקצועית הארוכה.

אל"מ (בדימוס) דני שפירא הוא אחד מארבעת הטייסים הראשונים שקיבלו כנפי טיס של חיל האוויר הישראלי במארס 1949 (קורס מינוס 2), יחד עם טיבי בן-שחר, ישעיהו גזית ומוטי הוד. בחיל האוויר שירת כטייס קרב וכטייס ניסוי, ומילא תפקיד מרכזי ברכש המטוסים מצרפת. "פיקדתי וטסתי בהבאתם ארצה של 207 מטוסים מסוגים שונים מתוצרת צרפת, ביניהם 76 מטוסי מיראז' חדשים. לא איבדנו אף מטוס בדרך", סיפר דני שפירא באירוע.

בתחילת 1970 עבר לתע"א ושימש כ-14 שנים כטייס הניסוי הראשי של החברה. "נתבקשתי לעבור בהשאלה לתע"א לצורך ביצוע טיסות ניסוי במטוס אב-טיפוס סודי, הטכנולוגמיראז' IIIB דו-מושבי שהשתילו בו מנוע J79 של פאנטום. באותה עת החל מרכז הכובד של פעילות ניסויי טיסה הצבאיים לעבור לתע"א ובסודי סודות עמד לצאת מטוס הנשר מפס הייצור. ראיתי בזה אתגר לאומי מהמעלה הראשונה לייצר בארץ מטוסי קרב כחול-לבן", הוא סיפר. "במלחמת יום כיפור הפילו מטוסי הנשר יותר מטוסי אויב מכל מטוסי הקרב האחרים שהיו בחיל -  סה"כ 136 הפלות".

"הייתה לי הזכות להיות חלק מחיל האוויר המופלא הזה, שהלך והתפתח במשך השנים ונחשב בצדק לאחד מחילות האוויר הטובים והמנוסים בעולם. בחיל האוויר הנערץ הזה יכולתי לגבש ולחשל את אופיי ולעסוק בדבר שאני אוהב יותר מכל – הטיסה.

"מאז ועד היום, חיל האוויר היה ונשאר הבית החם שלי. במשך 45 שנים לבשתי בגאווה רבה את מדי חיל האוויר הישראלי בסדיר ובמילואים, ותמיד שאלתי את עצמי מה אני יכול לתרום למדינת ישראל.

"ספר הטיסות שלי מראה צבר של מעל 12,000 שעות טיסה בלמעלה מ-100 סוגי מטוסים, כולל השתתפות בשש מלחמות", סיכם ואמר דני שפירא.

 

 ותיקי חיל האוויר. מימין לשמאל: תא"ל רן רונן (פקר),אלוף הרצל בודינגר, אל"מ דני שפירא, רב-אלוף דני חלוץ, תא"ל יאלו שביט.

 

כתב וצילם: יהודה בורוביק

 

להזמנת מינוי למהדורה האלקטרונית של "ביעף" פנה אל: biaf@aerospace.org.il


<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>