חברת חלל-תקשורת השיקה את פעילות הלוויין עמוס 2

עם השלמת בדיקות הקבלה במסלול, מסרה חטיבת מערכות טילים וחלל בתע"א ב-24 במארס את לוויין התקשורת עמוס 2 לידי חברת חלל-תקשורת. תמורת הלוויין והצבתו בחלל שילמה חלל-תקשורת לתע"א סכום כולל של 585 מיליון ש"ח (130 מיליון דולר).

עמוס 2 מתגבר את לוויין התקשורת עמוס 1 ומאפשר לחלל-תקשורת להרחיב את שירותיה למערב אירופה וגם לארה"ב.

חלל-תקשורת חתמה לאחרונה על הסכם עם טלנור שירותי לוויין (חברה-בת של חברת הבזק הנורבגית), שמקיימת פעילות ענפה בשוק הצפון-אמריקני. ההסכם הרב-שנתי לתקשורת לוויינית בארה"ב באמצעות עמוס 2 כולל שימוש בתחנת הקרקע של טלנור בקונטיקט שבארה"ב. השירותים שתספק טלנור באמצעות עמוס 2 כוללים שירותי רשת תקשורת נתונים לוויינית ושירותי פס רחב עבור ספקי שירותי אינטרנט וספקי תכנים. הזדמנויות עתידיות יכללו שידורי וידאו מקודדים למפעילי שירותי טלוויזיה בכבלים ובלוויין.

מנכ"ל חלל-תקשורת, דוד פולק, הודיע כי כבר החלו מגעים עם התע"א לאיפיון הלוויין הבא, עמוס 3, שישוגר בסוף 2007, ויחליף את עמוס 1. ללוויין השלישי תהיה אלומה ניידת, שניתן יהיה לכוונה לאן שצריך לפי צורכי השוק והלקוחות. החברה שואפת להפוך מספקית מקומית ואזורית של שירותי תקשורת לוויינית לספקית גלובלית על-ידי התפשטות לשווקים של אסיה, בשותפות עם חברות אחרות. לצורך כך בוחנים שימוש בלוויין תקשורת גדול יותר.

בטקס מסירת הלוויין (מימין לשמאל): דוד פולק - מנכ"ל חלל-תקשורת, משה קרת -

 מנכ"ל התעשייה האווירית, ויצחק ניסים - סמנכ"ל התע"א וראש חטיבת טילים וחלל.

 

הלוויין עמוס 2 שוגר לחלל ב-28 בדצמבר 2003 - ראה ידיעה קודמת.

פרטים נוספים על חברת חלל-תקשורת ניתן למצוא באתר החברה.

 

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>

© האגודה הישראלית למדעי התעופה והחלל  www.aerospace.org.il