יו"ר הדירקטוריון יאיר שמיר: התעשייה האווירית עוברת מהפך

"בתעשייה האווירית לישראל מתבצעים כיום תהליכי התייעלות וארגון מחדש, שיביאו אותה לצמיחה של בין 10 ל-15 אחוזים בשנה – זאת לעומת הסטאגנציה שבה היא נמצאת כבר לא מעט שנים". כך בישר יאיר שמיר, יו"ר מועצת המנהלים של התע"א, בהרצאה שנשא במפגש של המועדון המסחרי והתעשייתי, שהתקיים במלון דוד אינטרקונטיננטל בתל-אביב ב-27 בספטמבר.

"התעשייה האווירית עוברת מהפך", אמר שמיר. "ביצענו עד היום רענון מסיבי של כל שדרת הניהול בתע"א. מתוך כוורת של 19 איש, שהם ההנהלה של התע"א, 13 מכהנים בתפקידם פחות משנה. בראש הכוורת הוצב המנכ"ל הנבחר יצחק ניסן, שיוביל את התעשייה הזאת בשנים הקרובות ויעשה את המהפך".

צעדי ההתייעלות נעשו ברמת המפעלים והמשלחות בחו"ל, והם כוללים גם הוצאת עובדים ותיקים לפרישה מוקדמת. "אנחנו עושים כרגע הוצאת עובדים ותיקים וקליטת עובדים חדשים, כדי לשנות את תמהיל העובדים גם במקצועות וגם בגילאים", אמר שמיר. הוצאת העובדים בוצעה "בשקט, בלי בלבולי ראש, בלי שהפריעו לנו; נתנו לנו לעבוד".

יאיר שמיר הזכיר בסיפוק רב את התוצאות הכספיות של החברה במחצית הראשונה של שנת 2006: מכירות בהיקף של 1.3 מיליארד דולר (ב-17% יותר מאשר במחצית הראשונה של 2005), עם רווח של 75 מיליון דולר (לעומת 25 מיליון דולר ב-2005). לאחר הפרשה של 26 מיליון דולר להוצאות פרישת עובדים, נותרה החברה עם רווח נקי של 49 מיליון דולר. "להערכתנו, נסיים את השנה הזאת עם מכירות של 2.6 מיליארד דולר", הוא אמר. (ראה את המצגת המלאה על הדו"חות הכספיים ל-30.6.06).

"אנחנו עומדים עם צבר הזמנות של 7 מיליארד דולר, שמתוכם כבר שולמו לנו מקדמות בהיקף של מיליארד דולר, שמופקדים אצלנו בבנק", ציין שמיר.

ובסיום דבריו קבע שמיר נחרצות: "אנחנו הולכים לשבור את האקסיומה – הולכים להראות שחברה ממשלתית יכולה להיות מאוד רווחית ומנוהלת מאוד מאוד טוב".

 

כפי שפורסם בעיתון "הארץ", התוכנית האסטרטגית של התע"א כוללת את הפסקת עבודתם של 1,500 עובדים וקליטה של 2,000 עובדים חדשים. כתוצאה מכך יגיע היקף המועסקים בחברה ל-15,600 עובדים. רוב העובדים שיפרשו יעשו זאת במסגרת הסדרי פנסיה מוקדמת. עד כה הוסדרה פרישתם של 150 עובדים, ומתוכננת הוצאתם של 110 עובדים נוספים לפני תום השנה הנוכחית.

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>

© האגודה הישראלית למדעי התעופה והחלל  www.aerospace.org.il