להזמנת מינוי פנה אל biaf@aerospace.org.il
טבת תשס"ח – דצמבר 2007
בתוכן:
העיתון כולו בצבעים!
מועבר למנויים בקובץ PDF
מערך הכטב"מים של חיל האוויר יאורגן בשלוש שכבות וימלא משימות נוספות; כטב"מים תוקפים בעולם.
אל-על: בואינג 757 חכור הוחזר לבעליו; החלפת מטוסי ה-757 ב-737-800; שני מטוסי 737-800 נוספים; 747-400 חמישי.
ישראייר: בואיג 767-300 חכור הוחזר לבעליו.
להק תעופה: מסוק האמבולנס הראשון הוכנס לשירות ומוצב במנחת של בית החולים פוריה בטבריה.
לירג'ט ראשון בישראל
דיאמונד סטאר ראשון בישראל.
גורר דאונים לנגב (פייפר פוני מטורקיה).
סקאירנג'ר: מטוס זעיר מבניה עצמית.
אוויקום בונה מטוסים זעירים.
מטוסים זעירים ומסוקים חדשים.
ארבעה כדורים פורחים מופעלים על-ידי החברות "אוויר חם" ו"רייז אפ"; פסטיבל יטבתה.
מסלול 12-30 בנתב"ג נפתח מחדש אחרי שדרוגו.
סקירת ספרי תעופה וחלל חדשים, שיצאו לאור בארץ ובעולם. המדור כולל הפעם סקירות על הכותרים הבאים שיצאו לאור בארץ ובחו"ל:
IAI Kfir in IAF service, מאת רענן וייס ושלמה אלוני
Israeli Air Force Tayeset 119 "Ha'Atalef - The Bat Squadron, מאת שלמה אלוני
Israeli Air Force Yearbook, מאת עופר צידון ושלמה אלוני
Flight 2008 Pocket Guide to Business Aircraft, by Alan Peaford
Sukhoi Su-25 Frogfoot, by Yefim Gordon, Midland Publishing
Antonov An-12, The Soviet Hercules, by Yefim Gordon and Dmitriy Komissarov, Midland Publishing
התערוכה השנתית של איגוד התעופה העסקית בארה"ב (NBAA), שנערכה בין ה-25 ל-27 בספטמבר באטלנטה בירת מדינת ג'ורג'יה, התקיימה באווירה של פריחה חסרת תקדים בשוק מטוסי המנהלים הסילוניים בעולם. כל היצרנים מארה"ב וממדינות אחרות הגיעו לתערוכה להציג את מוצריהם ולהתגאות בהיקף המכירות ההולך וגדל. בניגוד לשנים קודמות, השנה לא היו הפתעות של ממש וכמעט שלא הוכרזו דגמים חדשים. רוב היצרנים דוחים את חשיפת הדגמים החדשים למועד מאוחר יותר, שכן במצב הפריחה הנוכחי קווי הייצור שלהם פועלים בקיבולת מקסימלית, והם בקושי יכולים לענות על הביקוש הגואה.
יהודה בורוביק, ביקר בשנית באירוע הבולט ביותר של התעופה העסקית, והתרשם מקרוב מהעושר הבלתי נדלה של מגוון המטוסים בכל הגדלים, לכל הדרישות ולכל כיס. בכתבה זו אנו נותנים תמונת מצב עדכנית של תעשיית מטוסי המנהלים כולה.