להזמנת מינוי פנה אל biaf@aerospace.org.il
תמוז תשס"ח – יולי 2008
בתוכן:
העיתון כולו בצבעים!
מועבר למנויים בקובץ PDF
הביצ'קראפט T-6A יחליף את הצוקית.
הצורך בהחלפת הצוקית.
הוגשו בקשות לרכש מטוסי F-35A ו-C-130J.
מאמן טיסה למטוס ה-F-16I מופעל בחצור.
אלוף עידו נחושתן - המפקד ה-16 של חיל האוויר.
עמוס 3 שוגר בהצלחה.
סאן-דור: מוביל נקוב לשלושה יעדים; טיסות שכר בקיץ.
ישראייר: מטוסי A320 ברישום ישראלי; טיסות סדירות ללונדון ורומא; טיסות שכר למוסקווה.
ארקיע: קווים סדירים לפאריס ולספרד.
שני מטוסי RV ראשונים טסים בישראל.
קבוצת טייסים בונה מטוס דו-כנפי זעיר מסוג Fisher Classic.
אלביט החלה בניסויי טיסה של הכטב"ם WK450.
התע"א מסרה לגאלפסטרים את המטוס ה-200 מדגם G200.
סקירת ספרי תעופה חדשים, שיצאו לאור בארץ ובעולם. המדור כולל הפעם סקירות על הכותרים הבאים:
Road to Mach 10 – Lessons Learned from the X-43A Flight Research Program, By Curtis Peebles, AIAA
Black Hawk – The Story of a World Class Helicopter, by Ray D. Leoni, AIAA
Mikoyan MiG-21, by Yefim Gordon and Keith Dexter, Midland Publishing
Yakovlev Yak-36, Yak-38 & Yak-41 – The Soviet 'Jump Jets', by Yefim Gordon, Midland Publishing
Tourists in Space, A Practical Guide, By Erik Seedhouse, Springer-Praxis
The June 1967 Six-Day War, Volume A – Operation Focus, by Shlomo Aloni, IsraDecal Publications
התערוכה הבינלאומית לתעופה והחלל בשדה התעופה שיינפלד בדרום-מזרח ברלין משלבת בהצלחה רבה פעילות עסקית-שיווקית עם הצגה אווירית מושכת לקהל הרחב. זוהי במה המנוצלת בראש ובראשונה להצגת הישגי התעשייה הגרמנית, הן בפעילות עצמאית והן בפעילות משותפת עם חברות אירופיות אחרות. בתערוכה השתתפו הפעם 1,127 מציגים מ-37 מדינות ברחבי העולם, אבל מדינות מובילות כמו ארה"ב, בריטניה ואיטליה מופיעות בפרופיל מוצנע למדי - בניגוד להשתתפותן הבולטת בתערוכות לה-בורג'ה ופארנבורו.
כמו בשנים קודמות, ניתן היה לחזות על הקרקע ובאוויר במגוון עשיר במיוחד של כלי-טיס מכל הסוגים - יותר מ-300 מטוסים מודרניים והיסטוריים, צבאיים ואזרחיים, מסחריים וספורטיביים, ענקיים וזעירים. קהל הצופים ממשיך להתפעל מהאיירבאס A380 הענקי, ונהנה לצפות במופעים אוויריים מרתקים של צוותים אווירובטיים, מטוסי חיל האוויר הגרמני והזרוע האווירית של צבא היבשה, ומטוסים היסטוריים בני עשרות שנים.
רק מעט מאוד חידושים נראו הפעם בתערוכת ברלין, ורובם מתייחסים למוצרים של התעשייה הגרמנית. יהודה בורוביק, שחזר לברלין בפעם הרביעית, מתאר את מאפייניה של התערוכה ואת מוקדי המשיכה בה, ומעמיק בתיאור החידושים המעטים שראה לראשונה.